Uz iznimku šargarepe, tikvice su povrće koje sadrži najviše betakarotina (više od 150 posto preporučene dnevne količine), pa je odličan izbor za očuvanje dobrog vida...
Studija univerziteta Harvard, koja je uključila medicinske sestre, a trajala 12 godina, pokazala je kako su žene koje su jele voće i povrće bogato betakarotenom imale 39 posto manje šanse za obolevanje od katarakta. Uz spanać i slatki krompir, tikvice su bile jedno od povrća koje je najviše štitilo od katarakta.
Zanimljivo je, pritom, kako se kod žena koje su jele šargarepu rizik od katarakta nije smanjio. Stručnjaci to objašnjavaju činjenicom da, za razliku od šargarepe, tikvice sadrže puno kalijuma. Kalijum pomaže u sprečavanju visokog krvnog pritiska, koji doprinosi nastajanju katarakta.
Tikvice sadrže i više od trećine preporučene dnevne količine vitamina C. Ovaj antioksidans štiti oči od one vrste oksidativnog oštećenja koje uzrokuje bolesti očiju poput katarakta.
Znate li koje su sve prednosti konzumiranja tikvica? Ovo zeleno povrće:
o pomaže očuvanju dobrog vida
o istraživanja potvrđuju kako prehrana obogaćena betakarotinom smanjuje rizik od kancerogenih obolenja
o smanjuje rizik od bolesti koronarnih arterija
o vitamin C štiti od raka i srčanih bolesti, te pomaže telu u odbrani od virusnih infekcija
o kalijum održava normalnu ravnotežu telesnih tečnosti, normalni krvni pritisak i rad srca
Preuzeto iz: www.ordinacija.hr Autor: D. Š.
| Komentari |
|








