Istraživanje je pokazalo kako šafran, koji supe, paprikaše i pirinač boji u karakterističnu žutu boju, pomaže očuvati vid...
Rezultati stručnjaka Univerziteta u Sidneju je pokazalo kako ovaj začin umanjuje delovanje makularne degeneracije oka povezane sa starenjem, koja je najčešći uzrok slepila starijih.
Istraživanje u Italiji, gde se šafran naširoko uzgaja, uključilo je 25 penzionera sa senilnom makularnom degeneracijom oka koji su uzimali pilulu sa šafranom u trajanju od tri meseca. Sledeća su tri meseca uzimali placebo. Druga je grupa takođe uzimala obe vrste pilula ali obrnutim redosledom.
"Svi su bolesnici doživeli poboljšanje vida dok su uzimali pilulu sa šafranom, no kada su ju prestali uzimati, učinak je brzo nestao", komentarisala je profesorica Silvia Bisti sa Univerziteta u Sidneju.
Hemijsko delovanje šafrana je prilično složeno. Poznat je po svojim antioksidacionim karakteristikama, ali niko do sada nije istražio njegove učinke na vid.
Voditeljica istraživanja Bisti veruje kako šafran utiče na količinu masnoće uskladištene u oku, zbog čega su ćelije "otpornije i čvršće".
Ovaj se začin koristi u tradicionalnoj medicini za kancerogene tumore i depresiju jer njegova svojstva podupiru protok kiseonika i sprečavaju ćelijsku smrt.
Sledeći korak istraživača jeste ustanovljavanje idealne doze.
Karakterističnog ukusa, "kralj začina" šafran se upotrebljava kao dodatak supama, pirinču, ribljim paprikašima, supama od povrća ili jelima na bazi morskih plodova. Takođe je poznat kao najskuplji začin na svetu jer ima kratku sezonu cvata (samo tri tjedna u godini), a sam proces proizvodnje začina je mukotrpan.
Preuzeto iz: www.ordinacija.hr
| Komentari |
|








