Kako stati na kraj sindromu kompjuterskog vida?

Dugoročno naprezanje očiju može dovesti do ozbiljnih oštećenja rožnjače, hroničnih glavobolja povezanih s vidom, pa čak i delimičnog gubitka vida, upozoravaju oftalmolozi. Šta možete učiniti kako bi sprečili negativne učinke sindroma kompjuterskog vida?

Više ne možemo ni zamisliti rad u kancelariji bez kompjutera. On je postao okosnica svih naših radnji, no osim što nam omogućava obavljanje posla, on takođe oduzima od našeg zdravlja. Posredno, sedenje za stolom i računarom mogu uticati na našu koncentraciju, držanje i bolove u određenim delovima tela, poput ramena, ruku, leđa i nogu. Tako smo i posao dodali popisu faktora koji ulaze u sedeći stil života.

S druge strane, kompjuter neposredno utiče na zdravlje naših očiju. Ako na kraju radnog dana u kancelariji primetite zamućen vid, dvostruku sliku, bol u glavi, vratu ili leđima i imate suve, iritirane i krvave oči, znajte da je posredi sindrom kompjuterskog vida, pošasti savremenog poslovnog čoveka.

Dugoročno naprezanje očiju može dovesti do ozbiljnih oštećenja rožnjače, hroničnih glavobolja povezanih s vidom, pa čak i delimičnog gubitka vida, upozoravaju oftalmolozi. Šta možete učiniti kako biste sprečili negativne učinke sindroma kompjuterskog vida?

1. Namestite visinu ekrana

Ako vaš ekran nije statičan, namestite njegovu visinu tako da središte ekrana bude nešto niže od vašeg nivoa očiju dok sedite uspravno (pogrbljenost je drugi problem, a svakako ga morate izbeći i uspraviti se). Na taj će se način oči minimalno naprezati.

2. Prilagodite svetlost ekrana

Presvetli ekran s jakim odbleskom takođe može biti uzrok neprestanog suzenja i naprezanja očiju. Većina monitora dolazi s nekoliko predodređenih načina nivoa osvetljenja, a odaberite onaj koji vam se čini najprirodnijim za vaše oči. Jednako tako, premestite ekran ako direktno reflektuje dnevno svetlo s prozora.

3. Trepćite

Nemojte zaboraviti kako morate često treptati da biste navlažili oči, koje su u kancelariji dodatno isušene. Možete posegnuti za kapima za oči (tzv. veštačke suze) ili u svoju svakodnevnu prehranu uključiti veće količine zdravih omega-3 masnih kiselina koje poboljšavaju kvalitet lipidnog sloja oka i suza.

4. Iskoristite pauzu za ručak

Iako je na većini radnih mesta teško dobiti pravu pauzu za ručak, ako imate tu mogućnost, oberučke ju prigrlite! Svojih 30 minuta iskoristite tako da ustanete od stola i dalje od kompjutera. Istraživanja su pokazala da ćete na taj način konzumirati manje kalorija (jer vam pažnja neće biti preokupirana radom na ekranu), a ujedno ćete se i odmoriti od posla, što je izuzetno važno kako biste mogli držati stres pod kontrolom.

5. Odmorite se

Kao što trebate razgibati svoje telo, trebali biste razgibati i očne mišiće, a to je najbolje činiti svakih 15-ak do 20-ak minuta. Skrenite pogled s kompjutera (oči su fokusirane na predmet koji se nalazi tik ispred njih) i zagledajte se na neki udaljeni predmet, na primer kroz prozor ili na drugu stranu kancelarije (oči će promeniti fokus na veću udaljenost). Ovo pravilo možete lako zapamtiti pod imenom 20-20-20: svakih 20 minuta skrenite pogled s ekrana na predmet udaljen 20 metara i posmatrajte ga 20 sekundi.

Preuzeto iz: www.ordinacija.hr